A ProHabitatge Som Llar és una entitat que busca garantir el dret a l’habitatge per a totes les persones fent especial èmfasi en activar i acompanyar processos d’empoderament i inclusió residencial per aquelles amb major vulnerabilitat social, i en especial a aquelles degudes a raons de gènere.
Busquem esdevenir un referent com a proveïdor de serveis residencials i d’acompanyament social, promocionant les capacitats i l’autonomia de les persones.
Estem cercant dues persones per cobrir les vacants de Treballadora familiar servei habitatge salut mental i programes de violència masclista (urgència i autonomia) a l'àrea de Gènere al Vallès, en horari de matí o tarda.
FORMACIÓ:
Cicle formatiu de Grau Mitjà Atenció a persones en situació de dependència.
Valorable formació i experiència en salut mental i/o violència masclista.
COMPETÈNCIES NECESSÀRIES PER AL LLOC DE FEINA:
• Capacitat per treballar en equip.
• Organització i planificació de la feina.
• Habilitat comunicativa i escolta activa.
• Capacitat de detecció de necessitats.
• Puntualitat en les obligacions laborals.
• Habilitats informàtiques.
• Autonomia per al seu lloc laboral.
• Utilització dels procediments.
• Capacitat de gestió de les emocions davant situacions d’estrès.
• Capacitat de gestionar la frustració.
FUNCIONS I TASQUES:
• Suport en l’ajuda a la realització d’aquelles tasques més immediates d’higiene, atenció personal i domèstica necessàries per al desenvolupament normal de la vida quotidiana.
• Donar suport en l’adquisició i millora dels hàbits domèstics i personals, que faciliti que la família o persona sola mantingui un grau d’autonomia prou acceptable per continuar residint a la seva llar.
• Realització d’acompanyaments a recursos i/o serveis.
• Detecció de situacions de deteriorament o empitjorament en l’estat de la persona.
• Organització de les habilitats d’autocura de la titular de l’acord d’allotjament i cura de les persones que en depenguin: alimentació i higiene, neteja i les activitats familiars i logístiques vinculades, segons grau d’intensitat del servei i característiques de la unitat familiar.
• Coordinació amb la tècnica d’habitatge i resta de professionals vinculats al projecte.
• Suport en l’ampliació de la xarxa de suport i participació comunitària, d’acord amb el pla de treball establert per la tècnica referent.
• Suport en la realització i recepció de compres d’alimentació.
• Suport en la realització de gestions necessàries per a les dones allotjades.
• Supervisar el manteniment, adequació, ordre i cura de l’habitatge com un recurs públic de qualitat i segons els paràmetres de les fitxes de processos i les normatives.
• Donar suport per la correcta organització de la llar i les activitats de la vida diària i familiar: hàbits d’alimentació, elaboració de menús i llistes de la compra, acompanyament al supermercat (si és necessari). Suport en hàbits d’higiene personal i neteja.
• Donar suport en les activitats d’autocura i cura de les persones a càrrec, si és el cas, incloent presa de medicació, seguiment cites mèdiques i hàbits saludables.
• Realitzar acompanyaments, sempre que sigui necessari, a recursos i serveis per garantir l’assistència.
• Detectar situacions en què la persona pugui estar en un moment de descompensació i/o s’estigui donant un retrocés de les seves facultats.
• Coordinar amb l’educadora del servei amb relació a les necessitats de les persones ateses i el suport necessari per al desplegament del seu pla de treball.
• Desenvolupar accions per la millora dels hàbits de les persones participants, de manera coordinada i supervisada per l’educadora del servei.
• Elaboració del diari de seguiment.
• Comunicar incidències (urgents i no urgents) respecte a l’habitatge o al seguiment personal i familiar.
• Altres tasques relacionades amb les seves funcions que li siguin encomanades per la responsable del projecte, segons necessitats de les persones acompanyades
En relació amb els serveis de violència masclista:
• Suport en la realització, recepció i organització de les compres d’alimentació, neteja i higiene que es donin durant l’estada de les dones.
• Suport en la realització de gestions i altres necessàries per les dones durant l’estada al servei.
• Posada a punt del servei un cop la dona faci sortida assegurant que és adequat per una nova acollida
• Tasques de canguratge en cas que la dona hagi d’assistir a judici ràpid
• Reforç a l’equip tècnic amb relació a les normes de seguretat durant l’estada al servei.
RESPONSABILITATS:
Resultats esperats periòdicament:
• Setmanalment: elaboració de diaris de seguiment, tant si es tracta de visites presencials, com d’intervencions telefòniques i/o coordinacions amb recursos (interns o externs) i referents.
• Trimestralment: revisió dels habitatges i actualització d’inventaris amb les famílies. Detecció d’incidències no comunicades.
• Puntualment, sempre que sigui necessari: comunicació de les incidències a la referent
COMPETÈNCIES COMPLEMENTÀRIES QUE ES VALOREN:
Experiència en l’ús del programa TAAF o altres programes d'administració de finques.
Formació, coneixements i/o experiència en entitats sense ànim de lucre.
Competència instrumental de lloc de feina
Ofimàtica (Word, Excell, Acces)
Català parlat i escrit
Carnet de conduir B1
CONDICIONS
• Jornada laboral: Parcial,
• 1 vacant matins de dilluns a divendres de 12:00 a 15:00 hores i 1 vacant tardes de 16:00 a 20:00 hores. Flexibilitat per guàrdies cap de setmana i nocturnes puntuals.
• Contracte: Temporal 6 mesos.
• Salari: 20.230,28 € bruts anuals per jornada completa. Proporcional a la jornada laboral contractada del lloc de feina. A definir a l’entrevista.
• Lloc de treball: Terrassa
• Data d’incorporació prevista: Immediata
Vols formar part d'aquest projecte? Esperem la teva candidatura!