Som Llar és una entitat que busca garantir el dret a l’habitatge per a totes les persones fent especial èmfasi en activar i acompanyar processos d’empoderament i inclusió residencial per aquelles amb major vulnerabilitat social, i en especial a aquelles degudes a raons de gènere.
Busquem esdevenir un referent com a proveïdor de serveis residencials i d’acompanyament social, promocionant les capacitats i l’autonomia de les persones.
Estem cercant una persona per cobrir la vacant de orientador/a laboral pel territori prat de Llobregat.
FORMACIÓ:
Formació reglada en ciències socials: Educació social, treball social, pedagogia, psicopedagogia, psicologia i altres
FUNCIONS I TASQUES:
RESULTATS ESPERATS
- Executar els projectes d’acció directa, d’acord amb els dissenys definits, els criteris de qualitat interns i les instruccions i normatives del client finançador.
- Organitzar i executar la seva activitat d’acord amb els objectius planificats per la coordinació de l’àrea d’inserció, col•laborant amb l’equip per tal d’assolir els resultats previstos. Acompanyar a les persones en el procés d’inserció del que és tutora, proporcionat eines i recursos adients i mediant entre la persona i les seves necessitats socials.
- Coordinació amb el/la tècnic/a d' intermediació les oportunitats de pràctiques i d'inserció.
- Ser el referent dels casos assignats.
- Detectar necessitats bàsiques, dificultats i mancances per la cobertura de les mateixes. Derivació a serveis de suport, ja sigui interns com externs, de manera coordinada amb el/la referent social. Dinamitzar l’arribada de l’ajut.
- Treballar la metodologia d’anàlisi d’ocupabilitat, perfil professional i disseny de projecte professional.
- Elaborar la documentació de seguiment dels casos: informació oficial, diari de seguiment, informe mensual. Graella de dades i d’indicadors actualitzades de manera mensual.
- Assegurar i preservar la documentació actualitzada dels casos en els expedients tecnològics i físics (seguint la protecció de dades).
- Participar a les reunions de seguiment de programa i casos. Participar en la elaboració de memòries anuals.
- Realitzar sessions grupals d’orientació i tutories individuals a les persones participants al programa o programes
COMPETÈNCIES
Capacitat d’anticipar-se a les necessitats del programa i de les persones
Organització i planificació de la feina
Capacitat d’adaptació i flexibilitat
Capacitat de resiliència
Gestió de la frustració
Gestió de conflictes
Habilitat comunicativa i escolta activa
Capacitat detecció de necessitats socials i de formular alternatives d’atenció
Puntualitat en les obligacions laborals
Habilitat informàtiques de Gestió ( Excel i Word) i xarxes socials
Autonomia per al seu lloc laboral
Capacitat de gestió de les emocions davant de situacions d’estrès
Contracte Indefinit vinculat al projecte MAIS Essencials 25-26.
Inici: 01/08/2025 (finalització prevista 31/12/2026)