ORIENTADOR/A LABORAL (PRAT DE LLOBREGAT)

  • Indefinit
  • Temps complet
  • 25.541,6 €
  • 08029, Barcelona, CT, Espanya

Som Llar és una entitat que busca garantir el dret a l’habitatge per a totes les persones fent especial èmfasi en activar i acompanyar processos d’empoderament i inclusió residencial per aquelles amb major vulnerabilitat social, i en especial a aquelles degudes a raons de gènere.

Busquem esdevenir un referent com a proveïdor de serveis residencials i d’acompanyament social, promocionant les capacitats i l’autonomia de les persones.

Estem cercant una persona per cobrir la vacant de orientador/a laboral pel territori prat de Llobregat.

FORMACIÓ:

Formació reglada en ciències socials: Educació social, treball social, pedagogia, psicopedagogia, psicologia i altres

FUNCIONS I TASQUES:

  • Disseny, planificació i execució d’itineraris d’acompanyament a la inserció de persones en situació d’exclusió social i residencial.
  • Lideratge en la planificació i implementació de les accions adreçades a la millora de l’ocupabilitat de les participants, sent proactiva en l’anàlisi de necessitats i la formulació de propostes per a donar-hi resposta.
  • Planificar les accions segons les condicions establerts en el programa d’hores, actuacions i nombre de persones ateses en coordinació amb la xarxa de recursos del territori.
  • Realitzar processos de selecció de persones susceptibles de ser beneficiàries de participar en els processos d’acompanyament a la inserció.
  • Realitzar les entrevistes d’acollida per validar el perfil dels participants
  • Disseny, planificació i execució d’accions grupals adreçades a la capacitació en competències.
  • Implementar accions grupals que donin a les necessitats d’orientació i inserció com son tallers competencials i suport a l’espai de recerca de feina
  • Elaborar les justificacions tècniques requerides per l’administració referents al projecte MAIS i donar resposta als requeriments que presenti
  • Elaborar els informes de seguiment i tota la documentació requerida pel programa MAIS
  • Contribuir desenvolupament i execució de l’estratègia global de l’àrea d’ocupació per a millorar l’atenció de les persones que realitzen itineraris d’inserció sociolaboral a Prohabitatge
  • Executar accions de suport a la inserció per donar resposta a necessitats detectades en el col·lectiu de persones ateses.
  • Donar resposta als requeriments del finançador elaborant i aportant la documentació

RESULTATS ESPERATS

- Executar els projectes d’acció directa, d’acord amb els dissenys definits, els criteris de qualitat interns i les instruccions i normatives del client finançador.

- Organitzar i executar la seva activitat d’acord amb els objectius planificats per la coordinació de l’àrea d’inserció, col•laborant amb l’equip per tal d’assolir els resultats previstos. Acompanyar a les persones en el procés d’inserció del que és tutora, proporcionat eines i recursos adients i mediant entre la persona i les seves necessitats socials.

- Coordinació amb el/la tècnic/a d' intermediació les oportunitats de pràctiques i d'inserció.

- Ser el referent dels casos assignats.

- Detectar necessitats bàsiques, dificultats i mancances per la cobertura de les mateixes. Derivació a serveis de suport, ja sigui interns com externs, de manera coordinada amb el/la referent social. Dinamitzar l’arribada de l’ajut.

- Treballar la metodologia d’anàlisi d’ocupabilitat, perfil professional i disseny de projecte professional.

- Elaborar la documentació de seguiment dels casos: informació oficial, diari de seguiment, informe mensual. Graella de dades i d’indicadors actualitzades de manera mensual.

- Assegurar i preservar la documentació actualitzada dels casos en els expedients tecnològics i físics (seguint la protecció de dades).

- Participar a les reunions de seguiment de programa i casos. Participar en la elaboració de memòries anuals.

- Realitzar sessions grupals d’orientació i tutories individuals a les persones participants al programa o programes

COMPETÈNCIES

Capacitat d’anticipar-se a les necessitats del programa i de les persones

Organització i planificació de la feina

Capacitat d’adaptació i flexibilitat

Capacitat de resiliència

Gestió de la frustració

Gestió de conflictes

Habilitat comunicativa i escolta activa

Capacitat detecció de necessitats socials i de formular alternatives d’atenció

Puntualitat en les obligacions laborals

Habilitat informàtiques de Gestió ( Excel i Word) i xarxes socials

Autonomia per al seu lloc laboral

Capacitat de gestió de les emocions davant de situacions d’estrès


Contracte Indefinit vinculat al projecte MAIS Essencials 25-26.

Inici: 01/08/2025 (finalització prevista 31/12/2026)